Projekt „Kodowanie w bibliotece”

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
23 stycznia 2019

Kodowanie, programowanie to umiejętność uważana za jedną z ważniejszych kompetencji naszej rzeczywistości. Przydaje się ona w bardzo wielu dziedzinach życia. W przypadku programowania uczenie się przez zabawę, eksperymentowanie i dzielenie się z innymi przynosi dobre efekty.  Aleksandrowska biblioteka przygotowała dla swoich użytkowników ofertę edukacyjną w tym zakresie. 

 

Gminna Biblioteka Publiczna w Aleksandrowie zakwalifikowała się do udziału w projekcie „Kodowanie w bibliotece- II edycja” realizowanego przez Fundację Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego w ramach Programu Rozwoju Bibliotek 2017-2018 finansowanego ze środków bezzwrotnej pomocy zagranicznej w ramach umowy dotacji z Polsko- Amerykańską Fundacja Wolności.

Dzięki udziałowi w projekcie biblioteka otrzymała trzy robotyPhoton z fiszkami i scenariuszami, matę edukacyjną, trzy gry Scottie Go! EDU i  trzy tablety. Wartość netto otrzymanego sprzętu to 2740,92 zł.

Naukę podstaw programowania świetnie uatrakcyjnia wykorzystanie tych nowoczesnych pomocy edukacyjnych. Gra Scottie Go! umożliwia prowadzenie ciekawych z tabletami, w formie zabawy i z elementami rywalizacji. Natomiast robot Photon to nowoczesna innowacyjna zabawka edukacyjna, produkowana przez polską firmę Photon Entertainment. Z Photonem można prowadzić zajęcia już z najmłodszymi dziećmi i stopniowo zwiększać poziom trudności. Na zajęciach można wprowadzać elementy zabaw ruchowych z wykorzystaniem maty edukacyjnej i specjalnych fiszek.

Biblioteka w ramach projektu zaplanowała: zajęcia „Przygoda z kodowaniem w bibliotece" dla przedszkolaków i dzieci ze szkoły podstawowej, zajęcia  w czasie ferii „RobotPhoton i zabawa z kodowaniem", konkurs plastyczny „Moja przygoda z kodowaniem",  turniej dla grup „Zakodowana  historyjka",   popołudniowe zajęcia dla najmłodszych dzieci „Kodowanie w Kąciku Malucha", zajęcia i konkurs na opracowanie gry planszowej z wykorzystaniem robota Photon, wyjazdy z robotami do przedszkola i szkoły podstawowej na zaproszenie oraz założenie w bibliotece Klubu Kodowania. Roboty Photon już zadomowiły się w aleksandrowskiej bibliotece. Pan Paweł Kupczak, informatyk z Urzędu Gminy Aleksandrów nauczył młodzież z Klubu Kodowania  jak je obsługiwać. Teraz młodzi ludzi będą dzieli się swoją wiedzą prowadząc zajęcia dla dzieci podczas ferii zimowych.

Te wszystkie działania biblioteka będzie mogła realizować dziękiwspółpracy ze Szkołą Podstawową im. Dzieci Zamojszczyzny w Aleksandrowie, Przedszkolem „Leśne Skrzaty”, Urzędem Gminy Aleksandrów i Kołem Przyjaciół Biblioteki.

Nauka kodowania przez zabawę zachęci dzieci już od najmłodszych lat do zdobywania tej umiejętności tak ważnej do lepszego radzenia sobie  z nowymi technologiami, a przede wszystkim pewniejszego i bezpieczniejszego korzystania z wszechobecnych elektronicznych urządzeń i usług.

Galeria

  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie

Rozwiń Metryka

Podmiot udostępniający informację:
Data utworzenia:2019-01-23
Data publikacji:2019-01-23
Osoba sporządzająca dokument:
Osoba wprowadzająca dokument:
Liczba odwiedzin:1806