Kampania „# TataTeżCzyta2025!”
Gminna Biblioteka Publiczna w Aleksandrowie dołączyła do kampanii „#TataTeżCzyta!”, która w tym roku przebiegała pod hasłem „Czytanie łączy”. Jej organizatorami są Fundacja Powszechnego Czytania oraz Wydawnictwo Tatarak. Platon przekazał bibliotece w prezencie pakiet oficjalnych broszur tegorocznej kampanii. Również poradnik "SupermocKsiażek #TataTeżCzyta2025!" i Notes Przygód Czytelniczych otrzymaliśmy od organizatorów kampanii za pośrednictwem Wojewódzkiej Biblioteki Publicznej im. H. Łopacińskiego w Lublinie.
Głośne czytanie buduje relacje i ma mnóstwo zalet wpływających na rozwój dziecka.
Biblioteka w Aleksandrowie starała się zachęcić tatusiów, dziadków, wujków do czytania najmłodszym. W ramach kampanii "#TataTeżCzyta2025!” odbyło się głośne czytanie dla dzieci z kl. I a ze Szkoły Podstawowej im. Dzieci Zamojszczyzny w Aleksandrowie. Dzieciom głośno czytali rodzice zaproszeni przez wychowawczynię panią Dianę Palikot, pan Grzegorz Rataj i pani Barbara Adamowicz. Maluchy słuchały fragmentów z książek” „Od ducha do ducha” Pawła Beręsewicza, „Basia i lato pod psem” Zofii Staneckiej i „Ale Kosmos! To znowu Bodzio i Pulpet” Grzegorza Kasdepke. Potem były rozmowy na temat usłyszanych tekstów literackich i zabawy ruchowe. Uczestnicy otrzymali też poradnik "SupermocKsiażek #TataTeżCzyta2025!". Biblioteka zaprosiła także rodziny do udziału w konkursie fotograficznym „Czytaj dzieciom i wygraj pizzę”. Zadanie konkursowe polegało na pokazaniu jak ojcowie, dziadkowie czy wujkowie czytają najmłodszym. Nagrody otrzymali za cykl kreatywnych fotografii: pan Andrzej Kusiak czytający córce Ali i pan Sylwester Adamowicz czytający synom Maćkowi i Michałowi. Wystawę nagrodzonych fotografii można zobaczyć na fanpage’u biblioteki.
Dziękujemy wszystkim rodzinom a szczególnie czytającym ojcom i szkole podstawowej za udział w kampanii i tak aktywne promowanie czytania.
Rozwiń Metryka
Podmiot udostępniający informację: | |
---|---|
Data utworzenia: | 2025-06-24 |
Data publikacji: | 2025-06-24 |
Osoba sporządzająca dokument: | |
Osoba wprowadzająca dokument: | |
Liczba odwiedzin: | 231 |