Skarbnik Gminy
Dominika Szcząchor
Stanowisko: Skarbnik Gminy
Telefon: 84 687 50 02 w. 47
Email:dominika.szczachor@ealeksandrow.pl
Obowiązki:
- Opracowanie projektu budżetu gminy i zapewnienie jego prawidłowego wykonania.
- Opracowanie projektu wieloletniej prognozy finansowej.
- Dokonywanie analiz budżetu i na bieżąco informowanie Wójta o jego realizacji oraz wnioskowanie w sprawie zmian w budżecie gminy.
- Zapewnienie prawidłowego prowadzenia księgowości i ewidencji majątku gminy zgodnie z obowiązującymi zasadami i przepisami.
- Kontrola gospodarki finansowej gminnych jednostek organizacyjnych.
- Opracowanie projektów przepisów wewnętrznych dotyczących zapewnienia prawidłowości gospodarki finansowej oraz ewidencji księgowej.
- Sporządzanie sprawozdań oraz informacji opisowych z realizacji budżetu gminy.
- Udzielanie bądź odmowa kontrasygnaty czynności prawnych powodujących powstanie zobowiązań finansowych.
- Sprawowanie wewnętrznej kontroli finansowej nad organizacją obiegu dokumentów finansowych.
- Czuwanie nad zachowaniem równowagi budżetowej oraz przestrzeganie dyscypliny budżetowej.
- Prowadzenie w ramach wspólnej obsługi jednostek organizacyjnych Gminy Aleksandrów:
- w całości zadań z zakresu rachunkowości i sprawozdawczości,
- pełnej obsługi finansowo – księgowej,
- pełnej obsługi płacowej,
- archiwizowanie dokumentów księgowych i płacowych,
- Naliczanie i wypłata wynagrodzeń oraz innych należności związanych ze stosunkiem pracy pracowników samorządowych, pracowników szkół i biblioteki oraz wykonywanie obowiązków płatnika podatku dochodowego od osób fizycznych i składek z ubezpieczenia społecznego.
- Nadzór nad właściwym wykorzystaniem i rozliczaniem dotacji udzielonych z budżetu Gminy.
- Nadzór nad prowadzeniem obsługi kasowej oraz gospodarką drukami ścisłego zarachowania.
- Prowadzenie ewidencji majątku Gminy.
- Prowadzenie nadzoru w zakresie przeprowadzenia inwentaryzacji składników majątkowych i rozliczanie wyników inwentaryzacji.
- Wykonywanie – określonych przepisami prawa – obowiązków w zakresie rachunkowości.
- Dokonywanie wstępnej kontroli w zakresie zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym.
- Dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych.
- Przeprowadzanie kontroli finansowej w zakresie gromadzenia i rozdysponowania środków publicznych oraz gospodarowania mieniem.
- Prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniem budynków i mienia Gminy.
- Opracowanie wniosku o zatwierdzenie taryf dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków.
- Współpraca z Regionalną Izbą Obrachunkową, Urzędem Skarbowym, bankiem finansującym i Zakładem Ubezpieczeń Społecznych.
- Przyznawanie i wypłata świadczenia pieniężnego przysługującego z tytułu zapewnienia zakwaterowania i wyżywienia obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa.
- Wykonywanie innych zadań przewidzianych przepisami prawa oraz zadań wynikających z poleceń lub upoważnień Wójta.
Rozwiń Metryka
Podmiot udostępniający informację: | |
---|---|
Data utworzenia: | |
Data publikacji: | |
Osoba sporządzająca dokument: | |
Osoba wprowadzająca dokument: | |
Liczba odwiedzin: |